- See more at: http://blog.ahmadrifai.net/2012/01/pasang-script-dilarang-klik-kanan-pada.html#sthash.7XbUwK9v.dpuf Jom Bergaya dengan Cara Hidup yang Sihat: COLLAGEN POWER ( SERBUK KOLAGEN) SHAKLEE

Tuesday 13 December 2016

COLLAGEN POWER ( SERBUK KOLAGEN) SHAKLEE



Sebut kolagen, mesti orang terus terbayang kulit wajah nampak muda, cerah dan remaja. Sempena bulan promosi Beli 2 kotak dapat potongan 5%, jom kita baca kelebihan Kolagen Shaklee ni.

Macam-macam review hebat yang diterima tentang Collagen Powder Shaklee nie, antaranya:

 > kulit makin gebu
 > kulit jadi lebih lembap dan licin
 > payudara dan punggung jadi lebih mantap
 > rambut jadi subur, makin banyak dan lebat



Selain untuk kulit, Collagen Shaklee juga memberi manfaat seperti berikut:-

Mencantik dan menyuburkan rambut – Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis dan rambut. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang.

Mencantikkan kuku – Kurang kolagen boleh menyebabkan kuku kusam dan mudah patah.

Menegangkan payudara

Menguatkan tulang – Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca darpadai kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Jadi kita perlukan kolagen untuk tulang yang sihat.

Mata – kornea memerlukan kolagen, dan ia membantu otot mata supaya tetap anjal

Otak – Memastikan otak sentiasa sihat. sel glya yang membekalkan nutrisi kepada otak disokong oleh kolagen. Otak yang mendapat bekalan kolagen memastikan minda yang sentiasa sihat, terutama semakin menua.


Selain kebaikan seperti dia ats, kolagen juga membantu dalam masalah sakit lutut dan ligamen putus ketika kemalanagn menurut pengalaman seorang ni.






3 Tips Pemilihan Kolagen

1) Sebaiknya tahu jenis kolagen yang terkandung dlm produk pilihan, kerana tak semua kolagen boleh digunakan untuk kulit.

Terdapat 28 jenis kolagen yang wujud ni tau (banyak tu) dan kebiasaanya Jenis I, II, dan III yang biasa ada dlm produk kecantikan.

Mengikut kajian bebas dari Kyoto Prefectural University, pengambilan kolagen Jenis I terbukti untuk membaiki struktur kulit secara keseluruhan.
Kalau Jenis II pulak, biasa untuk merawat sendi yang dah tua (kalau yang cepat lenguh kaki, boleh aje sembuh dengan pengambilan kolagen Jenis I).

Paling best, Jenis I sbb menjadikan kulit mulus dan gebu.

Tau tak kenapa kulit baby lembut sgt sampai kita rasa nak mintak tukar je ngn kulit kita. Sebab kulit yang muda mengandungi kandungan kolagen Jenis III lebih dari Jenis I – semakin usia meningkat, kolagen Jenis I yang lebih kukuh akan gantikan yang Jenis III tu.

2) Makan kolagen pun, sebaiknya kena tengok juga potensi kolagen untuk dihadam, diserap, dan dihantar ke lapisan bawah kulit (dipanggil sebagai dermis).

Kolagen ni sebenarnya molekul yang sgt besar, selepas dicerna pun masih besar gedabak untuk kulit kita nak gunakan. Apa akan berlaku pada kolagen gedabak tu? Masuk ke usus sebelum dibuang je lah.

Untuk tahu kolagen yang sesuai dengan kulit kita, ia ditentukan oleh berat setiap molekul kolagen, dipanggil unit Dalton. 

Size yang paling ideal untuk penyerapan adalah 1000-3000 dalton sahaja. Kecik dari 1000 ianya tidak stabil, besar dari 3000 sukar untuk diserap.

3) Lepas guna kolagen ni apa yang akan berlaku pada kulit korang?

Menambahkan keanjalan kulit
Memulih dan maintain struktur kulit
Menghilangkan cela yang biasa ada dekat kulit (parut jerawat, kulit tak sekata)

Selain itu, kulit tubuh juga kelihatan muda, rambut pun lembut dan bersinar, malah tubuh pun semakin sihat – collagen ini ada dalam setiap tisu dan tulang tubuh kita ya.

Kolagen Shaklee saiz dia 1,000 Dalton je tau.

Jom beli 2 kotak Collagen Shaklee pada bulan ini sahaja.

011-1067.1067 (SUZANA)

shakleesuzeng@yahoo.com

No comments:

Post a Comment